تصویر

خواص درمانی

نام میوه

 

درمان کننده بیماری کبدی، دفع کننده اوره، اسیداوریک و چربی خون است. همچنین آرامبخش و ملین و برای اشخاصی که از ناراحتی یبوست رنج می برند بسیار مفید است. خوردن آلوی تازه حرارت را فرو می نشاند، و صفرا را تسکین می دهد. آلوی خشک، خون را طبیعی کرده و درد مهلک را از بین می برد. در ضمن برطرف کننده خارش بدن است. مصرف آلو آن هم به صورت ناشتا در تقویت اعمال کلیه ها و رفع یبوست بسیار مفید است.




آلو

 

سيب داراي كالري، پروتئين، كليسم، فسفر، آهن و انواع ويتامين هاي B3 ـ B2 ـ B1 ـ A و ويتامين C مي باشد.يك ميوه قليايي است كه بدن را تميز مي كند و آب اضافي بدن را خارج مي سازد. سيب را مي توان براي برطرف كردن اسهال به كار بردشربت سيب براي سرفه مفيد است و گرفتگي صدا را برطرف مي كند و در درمان التهاب كليه و مثانه مؤثر است. سيب اشتها آور بوده و براي درمان سرماخوردگي مفيد است. سيب پخته معده و كبد را تقويت مي كند و حرارت بدن را خارج مي سازد .




سیب

 

طالبی میوه ای اشتها آور، ادرار آور، نرم کننده (ملین) و موجب طراوت و شادابی پوست بدن است. خوردن طالبی، بعد از غذا برای درمان کم خونی مفید است. مصرف طالبی برای کسانی که سل ریوی دارند مفید است طالبی، تشنگی را در تابستان تسکین می دهد.

 




طالبی

 

گلابي اسيدهايي دارد كه هم دستگاه دفاعي بدن را بسيار تقويت مي كند و هم خاصيت ضد ويروس ايدز دارد. البته توصيه شده است كه هر روز بايد گلابي خورد.
پيشتر نيز كشف شده بود كه گلابي به سبب داشتن منيزيم، فشار خون بالا را كاهش مي دهد. گلابي روده ها را پاك مي كند و قند آن براي بيماران ديابتي ضرر ندارد.
پوست گلابي دير هضم و سرشار از املاح معدني است و افرادي كه ناراحتي معده دارند بايد گلابي را پوست كنده بخورند.

 






گلابی

 

منبع غنی ویتامین سی و بتاکاروتن است.

برای کاهش تب و رفع تراکم خون در کبد مفید است.

دارای مقادیر زیادی ویتامین آ بوده و برای پیشگیری از سرطان مفید است.نارنگی به خاطر داشتن فسفر زیاد و ویتامین‌های فراوان، باعث تقویت حافظه و هوش می‌شود و برای رفع بی‌اشتهایی و کاهش گرمای غریزی بدن نیز مفید است.

 



نارنگی